Bevers

Ben jij tussen de 5 en 7 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks te doen, lekker buiten te spelen en allemaal dingen te leren? Kom dan bij de bevers! Hier doe je allemaal leuke spelletjes met kinderen die even oud zijn als jij.
De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘bevers’ genoemd. Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen en leren in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Wie zijn de Bevers?

Ze spelen samen in het land Hotsjietonia, het dorp waar Stuiter veel avonturen beleefd. Hier wonen verschillende spelfiguren die hun eigen interesses hebben en op die manier de 8 activiteitengebieden symboliseren.

Het spelen in een thema prikkelt de fantasie, waardoor kinderen zich ontwikkelen. De themaverhalen bij de bevers zijn realistisch, zodat ze gemakkelijk gekoppeld kunnen worden aan de gebeurtenissen die in de groep plaatsvinden. De verhalen zijn niet alleen maar positief, er wordt ook ingespeeld op goed en kwaad en op emoties. Daarbij hebben de verhalen een duidelijk begin en einde.

Ontdekkingsreis op maat

Voor iedere leeftijdsgroep is het Scoutingprogramma op maat gemaakt. Bevers blijven dichtbij huis en spelen veel en vrij.

Praktische Informatie

Leeftijd: 5 – 7 jaar