Inschrijven

Informatie over het lidmaatschap

Scouting staat voor uitdaging! Als je 5 jaar bent, kun je al lid worden van onze groep. Voordat je lid wordt, mag je eerst 2 keer vrijblijvend meedoen met een opkomst. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met onze groep. Voor onze jeugdleden wordt elke zaterdag, met uitzondering van de schoolvakanties en feestdagen een leuke opkomst verzorgd.

Hoe oud ben jij?

Het hangt af van je leeftijd, bij welke speltak jij mee mag doen. Kijk snel in onderstaand schema bij welke groep jij hoort en wanneer zij opkomst hebben.

• Bevers: 5-7 jaar:  zaterdag 09.30 – 11.30
  • Welpen: 7-11 jaar:  zaterdag 09.30 – 11.30
  • Scouts: 11-15 jaar:  zaterdag 14.00 – 17.00
  • Explorers: 15-18 jaar:  zaterdag 13.30 – 16.30 of vrijdag van 19.30 – 21.30
  • Roverscouts: 18-23 jaar:  zaterdag 19.30 – 21.30

Kosten lidmaatschap

Als je lid wordt van onze vereniging, ga je ook contributie betalen. Bij het inschrijfformulier kan je ons gelijk machtigen om drie keer per jaar de kosten van het lidmaatschap af te laten schrijven. Mocht je liever geen gebruik maken van automatisch incasso, dan worden hiervoor extra administratiekosten in rekening gebracht.

De kosten van het lidmaatschap per jaar zijn als volgt:

• Bevers, welpen, shantiwelpen: 120 euro
  • Scouts, explorers: 120 euro
  • Stam leidinggevend:  25 euro
  • Stam niet-leidinggevend: 80 euro
  • MOT  leidinggevend: – euro
  • MOT niet-leidinggevend: 40 euro
  • Donateurs: 25 euro
  • Leiding: – euro
  • Bestuur: – euro

Inschrijfgeld

Als je lid wordt van onze vereniging, wordt er eenmalig inschrijfgeld in rekening gebracht. De kosten van het inschrijfgeld bedragen 35 euro per lid. Hiervan bekostigd de groep éénmalig een groeps t-shirt, een groepsdas met klompje, een naambandje van de groep. Verder krijg je steeds het nieuwe speltakteken voor op je scoutfit als je overvliegt naar een nieuwe speltak.

Inschrijven

Inschrijven kan door middel van een mail te sturen naar de leiding van de speltak waar je graag ingeschreven wil worden. De mailadressen kunnen bij contact gevonden worden.
De leiding zal je dan verder helpen en een inschrijfformulier sturen, het kan namelijk zo zijn dat er een wachtrij staat bij de speltak.

Scouting Nederland

Als je je inschrijft als lid van onze vereniging,  dan wordt je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.
Als lid van Scouting…

• beleef je uitdagende activiteiten!
  • ontmoet je nieuwe vrienden!
  • kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden!
  • leer je je eigen grenzen ontdekken!
  • kan je een Scoutcard downloaden!
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!
  • ontvang je verschillende online magazines van Scouting Nederland!
  • vorm je samen met 40 miljoen andere Internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld!
  • ontmoet je mensen uit andere culturen!
  • ben je ook lid van de Internationale Scouting Organisaties WOSM en WAGGGS.
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de Internationale partnerships!
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!

Afmelden als lid

Beëindiging van het lidmaatschap van scouting Ridder van der Maelstede is mogelijk per 1 januari, 1 mei of 1 september van ieder jaar. Opzeggingen moeten minimaal 1 maand voor één van de genoemde data schriftelijk worden ingediend bij de gegevensbeheerder. Dit kan door een email te sturen naar gegevensbeheerder@scoutingkapelle.nl