Plus-Scouts

Plus-Scouts zijn buitengewone leden van Scouting Kapelle, die Leiding zijn of geen vaste functie hebben binnen Scouting Kapelle maar wel lid willen blijven of worden van Scouting Nederland. Binnen onze groep heet de Plus-Scouts-kring MOT, wat staat voor Maelstede Ondersteuning Team.

Je kunt je als buitengewoon lid inschrijven bij de Ridder van der Maelstede Groep of rechtstreeks bij Scouting Nederland. Het is ook mogelijk deel te nemen aan een kring van plus-scouts. Zo’n kring kan speciale taken op zich nemen, zoals het ondersteunen van een groep of het verlenen van EHBO-bijstand bij Scoutingactiviteiten. Een kring kan vooral ook functioneren als vriendenkring.

Plus-Scouts, Scouts met meerwaarde

Als Plus-Scout ben je een Scout met meerwaarde! Door Plus-Scout te worden, heb je een blijvende band met Scouting. Je bent dan buitengewoon lid van de vereniging Scouting Nederland.

Door het aanmelden als Plus-Scout, zijn er volop mogelijkheden ontstaan om als groep contact te houden met kader- of bestuursleden die (tijdelijk) niet meer actief kunnen zijn.

Maar ook ouders of vrienden die bereid zijn af en toe eens te helpen bij activiteiten kunnen Plus-Scout worden. Als Plus-Scout hoor je er echt bij.

Praktische Informatie

Leeftijd: 23+

Opkomst: zaterdag 20:00 – ..:..

Email: mot@scoutingkapelle.nl