Vrijwilligers

Onze scoutinggroep draait op een groot team vrijwilligers, die zich iedere zaterdag belangeloos inzetten om onze jeugdleden leuke en uitdagende activiteiten te bieden. Iedere speltak heeft een eigen leidingteam dat verantwoordelijk is voor de invulling van de opkomsten volgens de richtlijnen van Scouting Nederland.

Binnen onze vereniging zijn praktijkbegeleiders actief die de leiding ondersteunen. Scouting Nederland biedt diverse cursussen en workshops aan om de leiding de mogelijkheid zich te ontwikkelen op diverse gebieden, zoals scoutingtechnieken, omgaan met afwijkend gedrag en EHBO. We streven ernaar dat binnen ieder leidingteam een persoon bevoegd EHBO’er is en dat er minimaal een volgens de richtlijnen van Scouting Nederland gekwalificeerde leiding aanwezig is.